SEO for en legetøjsforretning
Hvordan kan man gribe søgemaskineoptimering an for en webshop, som sælger legetøj?
Flere historier er blevet fortalt om det gode indhold. Succeshistorier for det mest. Man høre flere succeshistorier, end man høre fejltagelser i SEO-branchen. Sjovt at tænke på hvordan medierne fortæller den triste historie, men når det gælder et erhverv, så er det den gode historie?
Den gode historie forsøger alle at fortælle.
Hvad med at man prøver at fortælle den dårlige historie?
En trist historie. En historie hvor man får det dårligt.
At skabe frygt, skulle jo skabe noget godt? Så hvorfor ikke forsøge, at tilføje den tankegang til søgemaskineoptimering, for en webshop, som sælger legetøj?
Hvis vi først lige ser på hvilke fordele der er ved frygt:
- Bedre CTR
- Højere konverteringsrate
Hvis du allerede nu synes, at det lyder interessant, så forsæt.
Hvor skal vi starte?
Ved CTR.
Din click through rate i Google’s søgeresultater, kan øges ved brugen af frygt. Det er vores påstand. Se fx denne engelske artikel om hvordan de har øget deres CTR, med deres mail via brugen af frygt. Den er ganske interessant.
Når man kan bruge det i sin email markedsføring, så antager vi også at den kan bruges i SERPs.
Lad os få nogle eksempler på bordet
- Legetøj i træ til børn – Stort og varieret udvalg af trælegetøj
- Trælegetøj du skal passe på – Dette legetøj giver børnene eksem
Det skal siges, at det er fiktive eksempler. Eller, hvem ved? Måske er der nogen som har en af de titler i Google’s søgeresultat. Det kunne muligvis være Babytoys.dk, som netop sælger trælegetøj – den slags som ikke giver eksem.
Let’s get back on track.
Det er muligvis ikke den rette strategi, at køre på din webshop – måske på din blog? For det skulle handle om, var jo at øge din CTR.
Du skaber en frygt hos kunden. Du stopper også en proces, du bliver en influent i købsprocessen også, en influent som faktisk skaber værdi, da du så kan slutte af med, at fortælle om trælegetøj, som ikke giver eksem.
Det er bland andet denne type søgemaskineoptimering, som du får leveret ved Pecunias. En tilgang, hvor kunden er udgangspunktet. Det er dog kun hvis du bor i Odense, eller hvertf ald deromkring. De tilbyder kun SEO til fynboer nemlig – besøg Pecunias.dk
Webbureauet Pecunias har også erfaret følgende:
Konverteringsrate kan stige ved brugen af frygt.
Frygt er jo et bredt begreb. Det afhænger af kontekst og personen. Hvis vi tager udgangspunkt i følgende kontekst:
Du besøger Babytoys.dk. Du er altså mor til 3 børn. (Hvis du er en mandlig læser, så undskyld, but you get the point). Du opdager der er et godt tilbud på deres Krea Sansegynge. Tilbuddet udløber til aften, klokken 23.59, og der står at der kun er 3 styks tilbage på lager.
Du køber det. Du er bange for ikke at få samme mulighed igen.
Her er det ikke kun frygt som indgår. Det er også det såkaldte bias; scarcity. Scarcity går ud på at vi mennesker, har en tendens til, at have en større lyst til den sidste flødebolle, mere end den første. Det er det, som der er lidt af vi foretrækker.
Konklusion
Tag så og at tilføj frygt i din forretning. Det kan gøres på flere måder husk bare følgende:
- Tag udgangspunkt i din målgruppe
- Folk vil altid have den sidste flødebolle – når der er 3 sansegynger tilbage på lageret, og dette fremgår fremkaldes frygten for ikke at få dem. Det aktiverer købsknappen.